top of page
  • תמונת הסופר/תAya Eshdat

טכנולוגיה ודרי רחוב

עודכן: 17 בנוב׳ 2022

סיפור לשבת - #אמפתיהלשבתיה *** אלכס סטפני היה פוגש בכל בוקר בתחנת הרכבת בברמינגהם בדרכו למשרד את ההומלס ששוב ישן בה בלילה. התפתח בינהם קשר והוא היה מביא לו בבוקר קפה מדי פעם וגרבים ללילות הקרים. האיש היה בערך בן 40, הוא סיפר לאלכס שהוא נמצא כבר שנים ארוכות מחוץ למעגל התעסוקה והוא לא רואה שום אפשרות לחזור ולעבוד אי פעם. אלכס ראה את מצבו הולך ומחמיר והבין שכוסות קפה ושיחה, לא יעזרו לאיש לשנות אי פעם את מצבו והדרך הנכונה היא לעזור לו למצוא עבודה דרך הכשרה תעסוקתית. אבל זה עולה יותר מכוס קפה וגרבים ולאלכס לא היה מושג איך לעשות את זה.

איך לסטארטאפ האחרון שלי הצלחתי לגייס מספיק כסף דרך גיוס המונים? מה אם כולנו יחד היינו מסייעים לו ולאחרים לרכוש מקצוע ולשפר את מצבם?"

** אלכס לא באמת ידע הרבה על נושא חסרי הבית, אבל זה המשיך להעסיק אותו, והוא התחיל ללמוד את הנושא. הוא למד, בין השאר, שעל כל אדם שהוא רואה ברחוב יש עוד 20 שנמצאים בשלטרים ובתי מחסה ללא אופק תעסוקתי. הוא היה המום מהיקף התופעה ובעיקר מכמות הילדים שגרים ברחוב. ** צעד אחרי צעד, כמו שהוא מתאר בהרצאת הטד המרגשת שלו, הוא הקים את Beam - אפליקצית מימון ההמונים הראשונה בעולם שמממנת הכשרה תעסוקתית לחסרי בית ** איך זה עובד?


כל אדם שנפתח עבורו קמפיין מלווה ע"י עובד/ת Beam שמנהל/ת יחד איתו את התוכנית. המערכת מאפשרת לספר את הסיפור , כי לכל אדם יש סיפור, לפרט מה החלום המקצועי ומה התוכנית העיסקית להגשים אותו. התומכים בקמפיין רואים בצורה שקופה את ההתקדמות של ההשקעה ומעבר לכסף שהם נותנים, הם הופכים להיות רשת של תמיכה ועידוד להתמדה בתהליך. **

עד היום המערכת שהגה ויצר אלכס גייסה מעל 3 מיליון פאונד עבור 1120 חסרי בית, 680 מהם כבר חזרו למעגל העבודה וחייהם השתנו מקצה לקצה. **

"כשפגשתי את beam הם שאלו אותי - מה את רוצה להיות? זו היתה שאלה משנת חיים" זה הסיפור של חנה, שבעזרת המימון, התמיכה והעידוד של רשת התומכים שלה, היא עובדת היום כמניקוריסטית, אחרי שקיבלה את כל ההכשרה הנדרשת, מגדלת את הילד שלה בכבוד וממשיכה לחלום הלאה.

9 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page