top of page
  • תמונת הסופר/תAya Eshdat

משחק ללא גבולות

סיפור לשבת - #אמפתיהלשבתיה *** ב- 2015 אירגון "רופאים ללא גבולות" נקרא לטפל בהתפרצות חמורה של חצבת בקונגו, הם שלחו מאות צוותים לכסות שטח עצום במטרה להגיע לכלל האוכלוסיה ומצאו את עצמם, משקיעים את רוב הזמן, בחציית אזורי ג'ונגל ומדבריות לא מיושבים כדי להגיע לאוכלוסיה שפזורה במרחקים וזקוקה לחיסונים. *

האירגון הבין שבשביל להצליח להגיע ביעילות לאוכלוסיה שזקוקה לסיוע, יש למפות את האזורים האלה שאינם מכוסים בשום כלי מפות מוכר כמו גוגל. אנחנו שחיים בעולם בו כל שביל עוקף בשדה מופיע בוויז, בגוגל מפות או בעמוד ענן קצת מתקשים לדמיין בתים וקהילות שלמות שלא מופיעים בשום מפה ואין דרך להגיע אליהן או למצוא אותן.

* בהובלת איש חכם ויצירתי בשם פיטר מאסטרס, האירגון פיתח משחק בשם MapSwipe שניתן להורדה בחינם לכל טלפון סלולרי ומאפשר לכל אחד ואחת לעזור בתהליך המיפוי. המשחק מציג למשתמשים אלפי תמונות של צילומי לווין ועליהם להקיש על תמונות בהן הם מזהים בית, בקתה או כביש.

הקשה אחת לזיהוי וודאי,

2 הקשות אם הם לא בטוחים

ושלוש הקשות אם התמונה מכוסה בעננות. *

מאז פותח המשחק – למעלה מ 30,000 איש ברחבי העולם לוקחים חלק ב 400 פרויקטי מיפוי ומעל 1.4 מיליון קמ"ר כבר מופו בשיטה הזו בכ-30 מדינות, מיפוי שמאפשר לאירגוני סיוע שונים ברחבי העולם לייעל את עבודתם ולהגיע לקהל היעד שלהם.

תצטרפו גם! אם כבר יש את השעות האלה שאי אפשר לעשות בהן כלום חוץ מאיזה משחק ממכר בטלפון, לפחות נדע שעזרנו לאיזה ילד או ילדה לקבל טיפול רפואי שהם זקוקים לו...ומי יודע אולי נראה אותך באתר ברשימת ה swippers המובילים בעולם. עדכנ/י!

*

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page